MECHANIKA   

 

 

W dzisiejszych czasach zwykło się mówić, że nie szkoli się już pilotów, lecz "kierowców  latających autobusów". Jest to sformułowanie określające bardziej duże lotnictwo niż małe. Wzięło się to z przykrego doświadczenia, jakie pokazały nam wypadki lotnicze ostatnich lat, gdy zbyt niskie wyszkolenie pilotów i ich brak umiejętności naturalnego reagowania na występujące problemy, doprowadzał do tragicznych w skutkach następstw. Zbytnie ufanie komputerom oraz procedurom sprawiły, że szkoleni dziś piloci stali się bardziej operatorami samodzielnie latających samolotów. Kiedyś pilot sam musiał wiedzieć gdzie i w jaki sposób pilotuje swoja maszynę. Nie pomagał mu komputer czy nawet zespół komputerów, a podejmowane decyzje należały wyłącznie do niego i były wynikiem jego świadomych, planowanych przez niego  działań. Podsumowując,  uprzednio pilot był po trosze każdym z osobna - nawigatorem, mechanikiem, pilotem i inżynierem pokładowym. Wynikało to z konieczności. Dzisiaj procedury upraszają bardzo wiele. Komputery odciążają nas w podejmowaniu podstawowych decyzji, ułatwiając nam tym samym życie,  jednocześnie jednak, niestety, poprzez rozleniwianie nas, stępiają naturalne odruchy operatora. Po co w dzisiejszych czasach wiedzieć jak skonstruowany jest dron, skoro chłopaki w DJI robi takie drony co latają same? ;) No cóż... Jest wiele szkół, ja jednak uważam, że dobry pilot, podobnie jak dobry kierowca czy zawodowy płetwonurek, powinien doskonale  znać swój sprzęt i wiedzieć, choćby ogólnie, na jakich zasadach on działa. Czy ta wiedza przyda sie kiedyś? Nie wiadomo. Ale wiedzieć warto, choćby po to, żeby móc bez wstydu odezwać się w towarzystwie ;)   

                                                                                                                                                                                                                     

                                                                                                                                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

Mechanika,  czyli Ogólna Wiedza o Bezzałogowym Statku Powietrznym (BSP)

15 sierpnia 2019

 

 

 

Testlo

 

FlyFilms.pl

+48 500 590 532 

pawel@flyfilms.pl

SZKOLENIA UAVO, ZDJĘCIA LOTNICZE,  MONTAŻ 4K

Józefosław, Grzybowa 61